26 kwietnia 2024 (piątek)godz. 19, Aula UniwersyteckaMELODIE CYGAŃSKIE I ORGANY Marcin HERMAN - skrzypceRoman PERUCKI - organyYaroslav SHEMET - dyrygent Orkiestra Filharmonii Poznańskiej...
26 kwietnia 2024 (piątek) godz. 19, Aula Uniwersytecka MELODIE CYGAŃSKIE I ORGANY
Marcin HERMAN - skrzypce Roman PERUCKI - organy Yaroslav SHEMET - dyrygent Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Witalij Hubarenko I Symfonia kameralna na skrzypce i orkiestrę op. 14 Charles Gounod Muzyka baletowa z opery Faust Pablo Sarasate Melodie cygańskie op. 20 Camille Saint-Saëns III Symfonia c-moll op. 78 Organowa
Ewa Maria Podleś (ur. 26 kwietnia 1952 w Warszawie) – polska śpiewaczka operowa, kontralt. Ukończyła studia muzyczne w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem...
Ewa Maria Podleś (ur. 26 kwietnia 1952 w Warszawie) – polska śpiewaczka operowa, kontralt. Ukończyła studia muzyczne w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Aliny Bolechowskiej. Debiutowała w 1976 rolą Rozyny w Cyruliku sewilskim Gioacchino Rossiniego na deskach Opery Warszawskiej. Zdobycie nagród na konkursach śpiewaczych w Moskwie, Tuluzie i Barcelonie otworzyło jej wrota do międzynarodowej kariery. W 1984 debiutowała w Metropolitan Opera (w Rinaldo Haendla, śpiewając partię tytułową na zmianę z Marilyn Horne), zaś w 1993 w mediolańskiej La Scali (partia tytułowa w Tankredzie Rossiniego). Występuje na największych teatrach operowych świata, m.in. Seattle Opera, San Diego Opera, San Francisco Opera, Houston Grand Opera, Dallas Opera, Milwaukee’s Florentine Opera, Michigan Opera Theatre, Minnesota Opera, Atlanta Opera, Vancouver Opera, Canadian Opera Company, Deutsche Staatsoper Berlin, Deutsche Oper Berlin, Alte Oper we Frankfurcie nad Menem, Gran Teatre del Liceu, Teatro Bellini, Teatro La Fenice, Teatro San Carlo, Théâtre du Châtelet i Opéra Bastille w Paryżu, Teatro Real w Madrycie oraz w warszawskim Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Jest ceniona szczególnie za interpretacje ról w operach Georga Haendla i Gioacchino Rossiniego. W jej dorobku są ponadto nagrania pieśni (m.in. pieśni rosyjskie: Czajkowskiego, Rachmaninowa, Musorgskiego, polskie: Chopina, Karłowicza), jak i dzieł oratoryjnych i symfonicznych. Na estradzie często partnerował jej mąż, pianista Jerzy Marchwiński. W 2007 w filmie Aria Diva wykonała dwa utwory stanowiące część podkładu muzycznego. W sezonie 2008–2009, po 25 latach, artystka powróciła do Metropolitan Opera w roli La Cieca (Niewidoma) w operze Amilcare Ponchiellego Gioconda.